مقالات

فاکتور انتقال بار چیست ؟

فاکتور انتقال بار

فاکتور انتقال بار چیست ؟

 

هنگام استفاده از کشنده های پیچ هیدرولیک برای ایجاد یک پیش بار کنترل شده در یک اتصال پیچ، چندین عامل کلیدی از جمله ضریب انتقال بار باید بررسی شود.
این برای اطمینان از اینکه ابزار انتخابی قادر به ارائه باری بیشتر از پیش بار مورد نیاز اتصال برای غلبه بر هرگونه تلفات احتمالی است، کلیدی است.
فاکتور انتقال بار

 

بار می تواند در داخل یک اتصال به دلیل تعدادی از عوامل از جمله تسلیم موضعی، تغییر شکل مفصل و عدم تعادل در هندسه از بین برود.

با این حال، می توان مشاهده کرد که تفاوت در سختی بین ساختار اتصال و پیچ می تواند بر کاهش بار کلی در اتصال تأثیر بگذارد.

تلفات بار در یک اتصال را می توان از نظر تئوری با استفاده از فرمول های متفاوت محاسبه کرد که عمدتاً بر اساس داده های شناخته شده قطر پیچ و طول گیره است.

مقدار حاصل از این محاسبات معمولاً به عنوان ضریب انتقال بار (LTF) شناخته می شود.

LFT یک نسبت نظری می دهد که می تواند در برابر پیش بار مورد نیاز ضرب شود تا بار اعمالی ایجاد شود که بر تلفات نظری غلبه کند.

 


بیشتر بخوانید : نکاتی برای انتخاب راه حل مناسب برای ایمن سازی پیچ

 


فاکتور انتقال بار

 

 


بیشتر بخوانید : هنگام استفاده مجدد از اتصالات پیچ و مهره ای به چه نکاتی باید توجه کنیم؟


 

بار کاربردی = پیش بارگذاری x LTF LTF

 

هم در طراحی ابزار و هم در انتخاب ابزار مهم است.

حداکثر نیروی خروجی ابزار باید حداقل با بار اعمال شده مطابقت داشته باشد، اما اغلب از این مقدار فراتر می رود.

برای اطمینان از اینکه شرایط بارگذاری از معیارهای طراحی پذیرفته شده تجاوز نمی کند، توجه دقیق تنش ها در اتصال و پیچ مورد نیاز است.

علاوه بر این، انجام محاسبه LTF می تواند نیاز به تغییرات در شرایط بارگذاری، طراحی اتصالات و راه حل طراحی کشش را برجسته کند.

مهم است که به یاد داشته باشید که ضریب انتقال بار یک مقدار تئوری است و نمی توان از آن برای تعیین بار دقیق از دست رفته در یک اتصال پیچ استفاده کرد.

با این حال، برای طراحی و اعمال بار، LTF شرایط بارگذاری را فراهم می‌کند که امکان تلفات فیزیکی در مفصل را فراهم می‌کند.

برای اندازه‌گیری دقیق بار، می‌توان از سیستم‌هایی مانند اندازه‌گیری طول پیچ از طریق نشانگرهای شماره‌گیر یا اندازه‌گیری‌های اولتراسونیک از طریق محدوده محصولات Boltight Echometer استفاده کرد.

 


 

پیچ و مهره پرشین بولت تولید کننده و تامین کننده انواع پیچ و مهره ، انواع پیچ خشکه ، پیچ آهنی ، پیچ فولادی ، پیچ استیل ، پیچ آلن ، پیچ شش گوش ، پیچ و مهره نفت و گاز و پتروشیمی ، پیچ و مهره خودروسازی ، پیچ و مهره صنعتی ، پیچ استد بولت ، پیچ استاد بولت ، پیچ خودکار واشر دار سرمته ای ، پیچ خودکاری ، پیچ شیروانی ، پیچ چوب ، پیچ ام دی اف ، پیچ MDF  ، مهره شش گوش ، مهره چهار گوش ، مهره کاسه نمدی ، مهره چاکدار ، مهره استاندارد ، مهره خاص ، مهره سر بسته ، مهره واشر دار ، میخ پرچ ، پیچ استوانه ای ، پیچ دکل ، پیچ ساختمانی ، پیچ سد سازی ، پیچ و مهره راهسازی ، پیچ متری ، پیچ دو سر رزوه ، پیچ تی T ، مهره چشمی ، مهره باریک شش پر ، پیچ و مهره گالوانیزه گرم  ، پیچ و مهره کبریتی پیچ شیروانی سر مته ای  ، پیچ سرگرد مته ای ، پیچ خودکار سر تخت سر مته ای ( خزینه ) ، پیچ چرخ خودرو ، پیچ جوشی ، پیچ استوانه ای ، پیچ اتاقی ، پیچ چشمی ، پیچ سر مربعی ، واشر تخت ، واشر خار دار ، واشر سخت کاری شده ، واشر فنری و … می باشد .

 

لطفا برای استعلام قیمت و همچنین خرید پیچ و مهره و یا مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید :

02166614947

02166398802

اعتماد شما سرمایه ماست .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *