مقالات

چه زمانی نباید از واشر قفل دار استفاده کنید ؟

چه زمانی نباید از واشر قفل دار استفاده کنید ؟

چه زمانی نباید از واشر قفل دار استفاده کنید ؟

واشرهای قفل گوه ای به طور مداوم از روش های قفل جایگزین در هنگام ایمن کردن اتصالات پیچ و مهره ای بهتر عمل می کنند.

این را نتایج هزاران آزمایش Junker که توسط مهندسان Nord-Lock برای مشتریان در سراسر جهان انجام شده است، اثبات می‌کند.

هنگامی که در معرض ارتعاشات عرضی زیر سر پیچ قرار می گیرند، روش های قفل جایگزین مانند واشرهای ساده، واشرهای فنری مارپیچ، مهره های قفلی، مهره های نایلونی درج شده و مهره های دوتایی همگی کاهش بار گیره را نشان می دهند – پیچ را شل می کند و اتصال را در معرض خرابی قرار می دهد، مگر اینکه اغلب دوباره سفت می شود.

اگرچه روش‌های دیگری مانند استفاده از واشر زبانه، سیم قفل یا چسب‌ها ایمن تلقی می‌شوند، اما عملکرد می‌تواند به‌طور قابل توجهی متفاوت باشد زیرا به ابزارهای متخصص، اپراتورهای ماهر نیاز دارند و اغلب می‌توانند زمان‌بر باشند.

بنابراین، مهندسان Nord-Lock معمولا واشرهای قفل دار را برای دستیابی به ایمن ترین اتصالات پیچی توصیه می کنند.

با این حال، طبق اعتراف خودشان، سناریوهای انگشت شماری وجود دارد که در آن واشر با قفل گوه ای ممکن است مناسب ترین روش نباشد.

مهم است که از این موارد آگاه باشید تا از شل شدن ناخواسته در مفاصل پیچ شده خود جلوگیری کنید.

 


بیشتر بخوانید : مزایای استفاده از اتصالات پیچ و مهره ای در بخش صنعتی


 

آیا می توانم از یک واشر ساده در زیر یک واشر قفل دار استفاده کنم؟

 

خیر. ما استفاده از واشر قفل گوه ای را در ترکیب با واشر ساده توصیه نمی کنیم. دندانه‌های واشر سر پیچ و واشر ساده شما را می‌گیرند و این دو را با موفقیت قفل می‌کنند، اما این واشر ساده روی سطح تماس قفل نمی‌شود و این بدان معناست که می‌تواند بچرخد. به طور مؤثر، این روش از اصطکاک (بین واشر ساده و سطح تماس) و نه از اثر قفل گوه ای که بین واشرها و قطعات گیره رخ می دهد استفاده می کند و شل شدن ناخواسته را عملاً غیرممکن می کند.

 

چه زمانی نباید از واشر قفل دار استفاده کنید ؟

 

آیا می توانم از واشر قفل دار در برابر سطوح سخت استفاده کنم؟

 

متاسفانه، شما نمی توانید. برای دستیابی به اثر قفل گوه‌ای، دندانه‌های واشر Nord-Lock باید بتوانند روی سطح تماس اثر بگذارند. به عنوان مثال، یک سطح چینی برای واشرها خیلی سخت است که نتوانند آثاری برجای بگذارند – بنابراین آنها را روی توالت خود نصب نکنید!

 

آیا می توانم از واشر قفل شونده در برابر سطوح SOFT استفاده کنم؟

 

اگر می خواهید به یک اتصال پیچ و مهره ای مطمئن برسید، نه. یک ماده نرم روی سطح تماس نمی تواند دندانه ها را نگه دارد یا ممکن است خیلی شکننده باشد و پیچ شروع به چرخش کند. این مورد برای چوب، پلاستیک نرم یا هر ماده مشابه دیگری است.

 

چگونه شهرک های بزرگ بر واشرها تأثیر می گذارد؟

 

بار گیره در اتصال پیچ نیازمند کشش مناسب پیچ است. اگر مواد ته نشین شود، حتی چند میکرومتر، کشش پیچ کاهش می یابد و منجر به از دست دادن پیش بار می شود. از دست دادن پیش بار به این معنی است که اثر قفل گوه ای آنطور که در نظر گرفته شده است کار نمی کند و پیچ می تواند شل شود. این امر برای مثال در مورد واشرهای لاستیکی و اتصالات چند لایه صادق است.

 

به طور مجزا، استفاده از واشر در این سناریوهای بالا، اتصال پیچ و مهره ای ایمن ایجاد نمی کند – اما هنوز ممکن است بتوان راه حلی پیدا کرد.

به عنوان مثال، اگر با یک سطح سخت کار می کنید اما سوراخ های متعددی برای اتصالات پیچ دار دارید که نزدیک به هم هستند، ممکن است یک صفحه فولادی 1 میلی متری بین قطعات گیره دار و واشرها اضافه کنید.

در این حالت، فولاد نرم‌تر از واشرها است و می‌توان به نشانه‌های تاثیرگذاری مورد نیاز برای اثر قفل گوه دست یافت.

گروه پرشین بولت دارای یک تیم حرفه ای  از مهندسان و افراد مجرب است که همیشه آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز هستند.

با سفت کردن و ایمن کردن میلیاردها اتصال پیچ در میلیون ها برنامه، ما از این تجربه برای یافتن راه حل های بهینه و طولانی مدت برای هر چالش پیچ و مهره استفاده می کنیم و برای درک نیازهای شما، حل مشکلات و پشتیبانی از پروژه های شما از نزدیک با شما همکاری می کنیم.

خدمات ما بر سودآوری چرخه عمر، طراحی، تولید، آموزش و پشتیبانی نصب متمرکز است.

اگر شما یک چالش مهندسی دارید، ما راه حلی را به شما ارائه می دهیم که بهره وری، ایمنی و قابلیت اطمینان برنامه شما را به حداکثر می رساند.

 

 


 

پیچ و مهره پرشین بولت تولید کننده و تامین کننده انواع پیچ و مهره ، انواع پیچ خشکه ، پیچ آهنی ، پیچ فولادی ، پیچ استیل ، پیچ آلن ، پیچ شش گوش ، پیچ و مهره نفت و گاز و پتروشیمی ، پیچ و مهره خودروسازی ، پیچ و مهره صنعتی ، پیچ استد بولت ، پیچ استاد بولت ، پیچ سرمته ای ، پیچ خودکاری ، پیچ شیروانی ، پیچ چوب ، پیچ ام دی اف ، پیچ MDF  ، مهره شش گوش ، مهره چهار گوش ، مهره کاسه نمدی ، مهره چاکدار ، مهره استاندارد ، مهره خاص ، مهره سر کلاهی ، میخ پرچ ، پیچ استوانه ای ، پیچ دکل ، پیچ ساختمانی ، پیچ سد سازی ، پیچ و مهره راهسازی ، پیچ متری ، پیچ دو سر رزوه و … می باشد .

 

لطفا برای استعلام قیمت و همچنین خرید پیچ و مهره و یا مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید :

02166614947

02166398802

اعتماد شما سرمایه ماست .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *